torsdag 11 mars 2010

Sovrekord

Känns lite bättre nu. Jag har åtminstone fått sova. Jag gav upp och gav honom ersättning med start igår. Han somnade direkt efter han fått det kl 21 och sov sedan till kl 5. Sovrekord =)
Jag har dock lite sorg i hjärtat. Sigge vill inte ta bröstet, eller vill och vill, han krånglar jättemycket. Detta har pågått ett tag nu, typ några veckor. Tror det började i samband med hans snuva och nu är det en ond cirkel. Tror att det har blivit mindre mjölk iom att han har ätit dåligt vilket nu resulterar i att han blir otålig och föredrar flaskan där mjölken kommer utan minsta ansträngning. Vill ju fortsätta amma men nu är varje amning en kamp med många tårar från bådas håll. Nu kommer han få ersättning på kvällarna så kanske vi får sova och att vi därmed har mer ork på dagarna att kämpa på med amningen.

Att det ska vara så jävla svårt att amma. Jag blir galen! Det verkar vara ett ganska vanligt problem vid ca 3 mån. Ska fan inte ge mig. Det ska gå. Inte till vilket pris som helst dock. Sigge måste ju först och främst bli mätt.

Nu åt han 2 dl ersättning plus att jag ammade inte så lång tid innan. Hoppas hoppas på lååååång sovning. Skönt iaf med en hyfsat bra dag. En hel del skrik i samband med matning men däremellan har vi busat och myst en massa. Min prins och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar