lördag 28 mars 2009

v.5+2

Dagarna går...både långsamt och snabbt. För varje dag som går börjar jag känna mig lugnare. Längtar otroligt mycket till ultraljudet som är 16/4. Snälla låt det vara en levande liten prick därinne! Nu har jag ju verkligen börjat hoppas och vågat känna att det kanske blir nåt denna gång.

Det var inte förrän idag jag började känna lite illamående...tidigare har det bara så lite att jag tänkt att jag bara inbillar mig. Men idag har jag verkligen mått illa. Det ser jag som positiva tecken. Annars är det bara ömma bröst och trötthet. Och ischias....som f-n!!! Har problem att ta mig ur sängen, soffan och bilen...det gör asont! Min kiropraktor säger att det är hormonellt och jag har ju haft det många gånger tidigare men nu är det rejält illa. Hoppas det går över snart. Gick ut p åen promenad för jag tänkte att det skulle göra mig gott men det blev bara värre. Jaja...jag har lovat mig själv att inte klaga en sekund om jag skulle bli gravid men detta är ju nåt jag haft länge som bara blivit värre så då tillåter jag mig att klaga lite... =)

Än så länge har jag eller vi inte vågat glädjas åt detta...det var så oroligt i början och nu har det gått två veckor sedan det första plusset men man fattar ju det knappt. Kanske blir till att fira lite efter ett förhoppniongsvis lyckat ultraljud.

God kväll!

1 kommentar:

  1. Hej och GRATTIS! Jag hade tyvärr missat ditt positiva inlägg men nu är jag på G igen. Njut nu av din graviditet, det är du värd!!!
    krsm

    SvaraRadera