tisdag 17 mars 2009

Kan det vara sant!?

Jag har hållt mig borta lite från nätet denna behandlingsomgång. Känns som tiden går fortare då jag inte ältar symptom mm varje dag.
Första inseminationen funkade inte. Mensen kom på BIM som vanligt. Nya tag och nya sprutor =(

Hade precis börjat ta ut förlusten i förskott i förrgår. 10 dgr efter insemination 2. Skrev ett inlägg om det på fl. Tyckte att man borde känna nåt. Typ en kvart efteråt börjar det mola i magen. Då började hoppet smyga sig på lite trots allt. Dagen efter, molandet fortsätter. Börjar fundera på andra tecken. Har haft jätteproblem med ichias och min kiropraktor säger att det kan vara hormonellt vilket jag tycker verkar logiskt om man nu i efterhand tittar tillbaks på de gånger det har varit som värst. Hmm...vad mer...det låter konstigt men nu och vid det tillfälle jag fick ett tidigt mf så drömde jag konstigt. En annan sak var att jag helt plötsligt började böla till programmet som handlar om Arlanda, scenerna där folk står och väntar på anhöriga eller gäster. Helt sjukt, det gick inte att hejda!
Så, igår när jag kör hem från jobbet bestämmer jag mig för att testa. Ett definitivt plus dyker upp till min förvåning. Jag behöver inte ens vrida och vända och använda fantasin för att se det. Det fastnar till och med på bild!!! =)

Blev ju självklart helt överlycklig till att börja med men snart kom ju tanken på att tänk om det är pregnylen. Igår var det 12, 5 dag sedan pregnylen och jag har läst om allt mellan 7-14 dgr men det verkar som de flesta säger 10 dgr. Testade nyss och fortfarande plus. Visst måste det vara plus då!?

Snälla, snälla, snälla!!!!!! Låt det vara ett riktigt plus och att det vill stanna hos mig!

Så nu återstår en olidlig väntan på ett definitivt plus. Har bim på söndag så det är ju en milstolpe, sen att plusset ska hålla i sig. Ska testa och se om plusset blir starkare och starkare, då kanske jag kan pusta ut lite men annars vet jag inte hur jag ska klara mig. Det bara SKA funka denna gång!

Så är det bara!!

1 kommentar:

  1. Men detta är ju helt underbart!!! Så kul!!! Jätte Grattis!! Förstår att du känner dig osäker med alla medeciner man trycker i sig, men det måste ju bara vara så att du har lyckats!! ;) Jätte stort Grattis!!!

    SvaraRadera