måndag 16 november 2009

Testkörning av BB och förlossningen

Jag ringde in tillslut iaf...vid 01:30 nångång. Då hade jag inte jätteont men var lite orolig för bebisen. De tyckte jag skulle åka in för säkerhetsskull. Sagt och gjort. Bara att packa ihop lite grejer och åka in. Fick ligga med ctg ett tag och det kändes och klämdes. Ingen bebis på G iaf så det var troligtvis bara förvärkar. Fick 2 panodil, en bricanyl för att minksa värkarbetet och en tablett att somna på. Började göra mer ont i bilen på väg hem. Försökte somna men det gjorde för ont, gick upp och liksom hängde över strykbrädan, duschade, det blev inte bättre. Det gjorde verkligen ont!
Ringde in igen och det var ju bara att klä på sig och åka in igen...
Väl där blev det ctg igen, allt såg bra ut, bebisen verkade inte påverkad av mina värkar så det var ju skönt. Tillslut gjorde det så ont så jag var tvungen att spy. Fick en morfinspruta för att kunna somna och vid 06:30 fick vi ett rum på BB. Sov till 09:30 då jag vaknade av smärtan. Försökte resa mig upp ur sängen men kände att jag skulle svimma så jag ringde på barnmorskan. Hon kom och jag fick ett nytt ctg, det var tydligen en typsik morfinkurva...typ helt slät =)
Det klämdes och kändes och då började det göra riktigt ont igen, som värsta krampen i hela magen. I slutet av krampen var jag tvungen att spy igen. Sen var det över. Var kvar för övervakning till eftermiddagen. Hade tydligen något förhöjt värde på nåt som påvisar en pyttepytteinfektion men det var nog inte därför jag hade ont i magen. Var inne idag och lämnade ytterligare prover och det var minimalt högre än normalt så nu väntar jag på urinodlingssvar. Kanske en urinvägsinfektion men troligtvis inte.

Nu i efterhand känns det som jag drömt alltihop =) Var väl inte vid mitt fulla medvetande iofs.

Bebisen får väldigt gärna komma nu. När som helst går bra. Jag är redo! Det var ju bra med det som hände, nu har jag ju värmt upp lite. Det känns bra. De var så otroligt bra på sjukhuset (Helsingborg). Man kände sig så omhändertagen så det känns jättebra inför vad som komma skall.

Min teori varför detta hände är att jag slutade jobba i fredgas. Jag har jobbat mycket den sista tiden och jag är sån som blir sjuk när jag blir ledig för det är då jag tillåter mig själv att vara sjuk. En teori iaf. Kanske även därför min mamma har fått oss tre barn så sent, hon har helt enkelt inte tagit sig tid att föda så därför har vi kommit när det verkligen är kris liksom.
Nu har vi iaf förberett en massa så det är bara att komma lilla bebis. KOM!!!

2 kommentarer:

  1. Åh spännande spännande! Hoppas ni inte behöver vänta allt för länge nu :) Lycka till när det väl sätter igång!

    SvaraRadera