tisdag 14 april 2009

v.8 (7+5)

Dagarna går...långsamt. Fortfarande plus. Vågar inte riktigt skriva fortfarande gravid än...låter så konstigt. Jag ska på första vul:et på torsdag. Jag är asnervös. Det måste gå bra. Jag vet inte vad jag gör annars.
Jag borde kunna vara lugn. Jag har symptom som ömma bröst, större bröst, synliga ådror på brösten, måste kissa på natten, trött och svullen. Och testerna visar ju plus...testar bara en gång i veckan nu =) (borde köpa aktier i clearblue)

Det borde vara sant. Jag borde vara gravid men jag har så svårt att få in det i min skalle. Förhoppningsvis blir det verkligare på torsdag, om allt går väl.

Jag har hela tiden trott att alla vardagliga problem kommer lösas om/när jag väl blir gravid. Inget spelar då någon roll för jag skulle vara så lycklig. Jobbet skulle gå som en dans för jag skulle ju vara gravid och allt bara är toppen.... det är inte riktigt så har jag insett. Jag oroar mig fortfarande...och räknar ned. Allt är en enda lång jäkla nedräkning för mig. =)

Jag måste börja leva i nuet lite mer.

Efter torsdag =)

3 kommentarer:

  1. Du är gravid! Jag gjorde bara ett graviditetstest och det var ett plus. Jag tog ett kort på det så att när oron satte in så tittade jag på det. Inte precis som på riktigt men ändå. Jag förstår dig i det du skriver, den där nedräkningen kommer nog finnas där ända tills man har ett barn i famnen.
    Styrkekramar från mig

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt att förstå... Men man måste försöka tro och njuta av det man har fått... Oron att det ska försvinna är jätte stor men försök njuta av det lilla livet du har i din mage som växer på som bara den ;)Jätte grattis till dig tjejen!!

    SvaraRadera
  3. Hej! Surfade runt på IVF-bloggar eftersom jag just påbörjat mitt första IVF-försök. Hittade in här och tyckte om ditt sätt att skriva, så jag lade in en länk till din blogg på min egen. Hoppas det är ok! Så roligt att läsa att du är gravid nu. Jag önskar dig styrka, hopp och glädje medan ni väntar på att den lilla ska komma ut så att ni får ses!

    SvaraRadera