måndag 7 december 2009

Bf+9 Ingen bebis än =(

Den vill inte komma ut!!!! Det är jobbigt att bara vänta. Fortfarande förkyld också, tycker lite synd om mig själv nu. Jag vill ju bara sväva runt på en massa rosa förväntansfulla glädjemoln. Det gör jag inte. Jag har snor i hela huvudet, sover dåligt, orkar inte göra nånting och känner mig allmänt hängig.
Jag längtar hem. Vi har bott på annan ort i 1½ år nu och ska flytta den 18/12 (är det tänkt iaf). Hem till vår nyrenoverade lägenhet, våra saker, mina systrar, mina kompisar. Känns som jag levt i exil här i Skåne. Helt avskärmad från allt. Jag har verkligen inget eget umgänge här. Inte så lätt att skaffa i en ny stad, när man dessutom är gravid. Inte direkt så man vill haka på ut på krogen. På jobbet fanns det heller inga lämpliga lekkamrater, jo en, men hon bor 8 mil bort och är värsta partybruden så det har ju inte blivit så mycket umgänge där tyvärr.
Sen blir det ju inte att man lägger manken till när man ändå ska flytta tillbaks. Så nu sitter jag här och väntar på att få tillbaks mitt liv plus min lilla bebis som jag har längtat efter sen jag var typ 16 år. Nu är det kanske bara max en vecka kvar tills bebisen kommer. Borde ju vara så. Har läst att endast 2% går över mer än två veckor (om man har räknat rätt). Ska jag vara en av de 2 procenten??? Hmmm, svårt att få in bebisen och svårt att få ut den. Usch vad jag klagar!!!

3 kommentarer:

  1. Ibland är det skönt att klaga, men det är ju tyvärr bara att stå ut. Du har ju väntat i 13 år så några dagar till överlever du, även om jag förstår att det inte känns så och att det är helt meningslöst av mig att skriva så. :)

    Bebis, titta ut NU! Punkt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du får klaga :) Just de där sista dagarna är såå jobbiga. Men snart snart är det över! Vet inte hur det är i Skåne, men borde du inte få en tid för igångsättning snart?

    SvaraRadera
  3. Å, så skönt att ni får flytta tillbaka! Jag bor också långt från mina hemtrakter, mina föräldrar, syskon o några goda o nära ungdomsvänner, så jag vet hur det kan kännas.

    Kram och håller tummarna för att bebisen bestämmer sig för att komma ut nu!

    SvaraRadera