tisdag 11 oktober 2011

Väntan och åter väntan - BF-4

Är så otålig. Vill få det överstökat NU. Började gråta til en förlossning på 3:an häromkvällen. Usch vad nervös jag blev. Jag kommer säkert vara lugn när det väl är dags för då har man ju så ont så man hinner liksom inte vara nervös. Har haft lite förvärkar som känns som kramper i hela magen som varar i några sekunder typ varannan timme eller nåt. Började i söndags men idag har det varit väldigt lugnt tyvärr.
Jag är så nyfiken på vad det är som bökar därinne. Jag har tjejkänningar men det kanske är önsketänkande. Jag vill både ha en till kille och samtidigt skulle det vara så kul med en tjej. Det kommer oavsett kännas helt självklart när denväl har tittat ut att det var just han/hon som var därinne kan jag tänka mig. Jag hoppas det iaf.
Skillnaderna denna gång är att denna bebis har konsekvent haft lägre hjärtslag än Sigge. Sigge låg på ca 160 varje gång och denna ligger på 140. Jag har ingen hormonrand denna gång vilket jag fick i slutet med Sigge. Jag är inte lika fluffig. Den somlever får se :-)

Tänker på Sara som äntligen fått ett plus på stickan idag. ÄNTLIGEN! Nu ska det bli bebis eller bebisar :-)

Tänker även på min kollega som drabbades av HELLP 5 v innan BF och fick snittas häromdagen. Hoppas hon kryar på sig.

//T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar