onsdag 21 januari 2009

Hopp trots negativt vul

Var på vul i måndags. Borde varit beredd på att det inte skulle varit nån blåsa på gång, det är ju aldrig det! Hoppades ändå på att gonal f skulle vara nåt mirakelmedel som skulle få mina äggblåsor att blomstra. Snabbt. Men icke. Bara att spruta på, minst tom måndag då jag ska på nytt vul. Måtte det vara en blåsa på G då. Är ändå glad att jag sprutar för det är ju "bara" att fortsätta. Pergotime är ju liksom kört när man väl har tagit sin kur för den cykeln.

Så idag är det sprutdag 12. Börjar få liiite känningar i äggstockstrakterna så nu har den stora hopperioden inletts. Hopp om äggblåsa, hopp om ägglossning, hopp om plus. Det är nog lika bra att ha sex regelbundet from nu. Tänk om vi missar ägglossningen. Det får bara inte hända.

Jag fattar inte hur jag mitt i all deppighet och förtvivlan ändå kan ha ett sånt hopp om mirakel, som tex på vul:et i måndags. Jag fantiserar om att jag faktiskt blev gravid vid senaste ägglossningen men att jag är en sk. låghormonare som inte får utslag på gravtesterna. Trots mens, trots att jag ätit p-piller en månad, trots mens efter p-pillerna, trots gonal f. Så fantiserar jag om att jag är en av de där som man läsa om, de som mot alla odds inser att de är gravida vid ett vul. Jag vet att det är löjligt men jag har nog väldigt bra fantasi. Eller så är jag desperat.

Nu är jag ju verkligen inte gravid, jag är lika ogravid som alltid. Men nu har jag ju ändå fått se det på en skärm.

1 kommentar:

  1. Hej tjejen, det låter som du kämpar på. Vi hejar på så klart!

    Känner igen det där med fantasin, jag är nog "gravid" varje månad tror jag.. fast att det är omöjligt.. men men, drömma kan man väl få göra iaf.

    Håller tummarna på att det finns en blåsa på g nästa måndag!
    Ha en bra kväll!
    Kram Sara

    SvaraRadera