torsdag 29 januari 2009

Inseminationen äntligen utförd

Nu är det äntligen gjort. Inseminationen som jag längtat så mycket efter. Har varit så nojjig över allt. Om jag skulle svara på medicinen framförallt. Är överlycklig över att det blev så pass bra redan första gången. Har ju inte tidigare fått ägglossing av Pergotime så jag har varit orolig.

Inseminationen gick jättebra, det var ju verkligen in-ut-sprut på typ 2 min, inkl vul! Snabba puckar. Kom dit först vid elva och sambon fick lämna spermier. Kom tillbaks vid ett och fick sitta och vänta i ett litet bås i ca 1h. Lite drygt. Sen när vi väl kom in så gick det ju jättefort.

Så nu är 41 miljoner simmare på väg till sitt mål. Förutsättningarna kunde tydligen inte vara bättre. 41 miljoner var tydligen ganska otroligt plus att slemhinnan såg super ut samt ett ägg som var på väg att släppa. Har ju verkligen alla förutsättningar så hoppet är väldigt stort nu. Jag vet hur förkrossad jag blir om det inte blir nåt men jag kan inte göra nåt åt det. Trots de 20% så hoppas hoppas hoppas jag. Kan inte låta bli. Snälla ge mig ett plus!

Vid vul:et trodde läkaren att ägget skulle släppa om ca 10-12 h. Efter ca 6 h fick jag jätteont i magen, som jag fått även vid mina två (!) andra ägglossningar. Vet bara inte när själva ägglossningen sker. Är det när det börjar eller när det slutar? Det höll i sig i drygt 12 h. Hoppas bara simmarna klarar sig men det ska de väl göra. Får lov att backa upp med lite nya ikväll =)

Så nu är det ca 15-16 dgr till test. Spännande, hoppfullt, förtvivlat, nervöst. Allt på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar